Sessions realitzades

17 MARÇ 06

EL BOOM IMMOBILIARI A LA COSTA MEDITERRÀNIA. EL TURISME DE LA 3a EDAT

Els mercats de la 2a residència. L’impacte de la migració de jubilats europeus en el mercat de l’habitatge de la costa mediterrània

 En els darrers anys s’ha detectat un augment notable i continuat de la migració de jubilats estrangers d’Europa (principalment britànics, alemanys i escandinaus) vers les regions costeres espanyoles, principalment, la Comunitat Valenciana,  Andalusia, les Illes Balears i les Canàries.  El clima i la qualitat de vida són els principals atractius que motiven el canvi de destí d’aquestes persones.

En aquest sentit, les dades estadístiques i demogràfiques observades preveuen una tendència a l’alça i a que Espanya es converteixi en un dels més importants països de destí per a persones grans i amb poder adquisitiu.

Conscient d’aquesta realitat, el sector immobiliari espanyol, ja fa uns anys que està prenent posicions alhora que establint noves estratègies d’aproximació i penetració en aquests nous mercats emergents.

  • Estratègies de les polítiques comercials de les immobiliàries i constructores espanyoles als països originaris dels clients.
  • Canals utilitzats pels clients per accedir a la informació necessària que els permetrà la compra de l’immoble a la costa mediterrània.
  • Perfils del públic objectiu (nacionalitat, edat, status econòmic...).
  • Com és l’habitatge del turisme de la 3a edat. Perfil del que cerquen aquests clients. Model de projecte (independència d’una vivenda unifamiliar + oci + seguretat + assistència sanitària).
  • Com compaginar els beneficis econòmics i territorials per al sector i la zona demogràfica que aquesta realitat reporta i la necessitat d’unes polítiques urbanístiques sostenibles.
  • Factors d’equilibri; com pot afectar un increment del preu dels immobles a la demanda? Possibilitat d’orientar-se vers altres regions menys explotades.
  • Possibles aliances entre promotores espanyoles i entitats estrangeres.
  • Similituds i diferències entre diferents regions; Alacant, Màlaga, Costa Brava, València, illes...).  Avaluació dels efectes positius i negatius en les diferents regions.
  • Impacte present i futur d’aquesta situació en el mapa immobiliari espanyol.
Programa
13.00 h
Recepció
13.15 h
Dinar
14.35 h
Presentació de l'acte
14.40 h
Inici d'exposicions i debat
16.10 h
Discurs de tancament
Ponents:
EDUARD ANDREU
Dtor. Zona Nord-Est d’Espanya d’Idealista.com.
GUILLERMO CHICOTE
President de la Asociación de Promotores y Constructores de España (APCE).
JULIO RODRIGUEZ LÓPEZ
Doctor en CC. Econòmiques (UCM) Economista titulat del Banco de España, i vocal del Consejo Económico y Social de la Comunidad de Madrid.
Moderador:
ANNA MUÑOZ
Directora del Diari de Terrassa.

Divendres 17 de març del 2006, de 13 a 16:30 hores

Lloc: Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa
(Blasco de Garay, 29 08224 Terrassa)

És imprescindible confirmar l'assistència:
Núria López · | 93 733 98 33
Josep Invers · | 93 733 98 30
Eva López · | 93 733 98 30

Preu del tiquet: 55 euros

EL BOOM IMMOBILIARI A LA COSTA MEDITERRÀNIA. EL TURISME DE LA 3a EDAT